Deklaracja dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Data publikacji strony internetowej: 2017-05-17. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-11-16.
- Brak alternatywy w postaci tekstu dla obrazów pełniących rolę odnośników,
- Kontrast pomiędzy tłem pola wyszukiwania a tekstem, nie jest w stosunku 4.5:1,
- Brak zagwarantowanej kolejności w fokusie treści stopki strony,
- Brak możliwości zlokalizowania podstron strony bank.sgurp.pl, przynajmniej na dwa różne sposoby.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-07-22. Deklarację sporządzono na podstawie audytu przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Iwona Drozd, . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 18 477 74 50. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Dojazd do siedziby Stowarzyszenia Gmin uzdrowiskowych RP − ul. Czarny Potok 27/24. W odległości ok. 200 metrów od wejścia głównego do SGU RP znajduje się przystanek autobusowy. Ulica: Czarny Potok, przystanek: Czarny Potok Osiedle, Linie: Czarny Potok Gondola, Czarny Potok Pętla. W rozkładzie jazdy autobusów poszczególnych linii wskazane są kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe.
- Biuro SGU RP znajduje się na parterze w bloku mieszkalnym przy ul. Czarny Potok 27/24.
- Do budynku prowadzi jedno wejście, klatka B. Przed wejściem głównym jest podjazd dla niepełnosprawnych i obok schody. Wejście jest ogólnodostępne. Przy wejściu znajduje się domofon. Wejście do biura SGU RP po odblokowaniu drzwi przez domofon.
- Wewnątrz budynku, przed wejściem do biura znajdują się schody, w ilości 7 stopni.
- Ze względu na lokalizację siedziby SGU RP (osiedle mieszkaniowe), biuro nie posiada parkingu ogólnodostępnego, wydzielonego dla stowarzyszenia. Miejsca postojowe są dostępne w zależności od wykorzystania. W odległości ok. 30 metrów od drzwi wejściowych do budynku znajduje się miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku oraz jego pomieszczeń możliwe jest wejście z psem asystującym, bądź psem przewodnikiem. Nie ma ograniczeń w tym zakresie.
- W organizacji nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego. Żaden z pracowników nie jest przeszkolony w tym zakresie.
- Nie ma windy, oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie ma toalet ogólnodostępnych, w tym przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Aplikacje mobilne
Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP nie udostępnienia aplikacji mobilnych